• REKRUTACJA
  • AKTUALNOŚCI
  • O SZKOLE
    • WIRTUALNY SPACER
    • OFERTA EDUKACYJNA
    • KADRA PEDAGOGICZNA
    • NASZE OSIĄGNIĘCIA
    • GRUPA TANECZNA X-DANCE
    • GRUPA TANECZNA “MALI OŻAROWIACY”
    • MEDIA O NAS
    • DO POBRANIA
  • DLA RODZICA
    • WYWIADÓWKI
    • WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
    • REKRUTACJA 2020/2021
  • DLA UCZNIA
    • E-LEARNING – MOODLE
    • ŚWIETLICA
    • PEDAGOG SZKOLNY
      • PROCEDURY I REGULAMINY
      • WOLONTARIAT
      • PORADNIK PEDAGOGA
      • PROFILAKTYKA
    • PSYCHOLOG
      • PORADNIK PSYCHOLOGA
      • MATERIAŁY DLA UCZNIÓW
  • PRZEDMIOTY
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • FAQ
  • WYDARZENIA
  • KONTAKT
Skontaktuj się z nami:
+48 15 861 18 01
sekretariat@spozarow.pl
Logowanie

Poczta

enEnglish

  • enEnglish
  • frFrench
Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej"Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej"
    • REKRUTACJA
    • AKTUALNOŚCI
    • O SZKOLE
      • WIRTUALNY SPACER
      • OFERTA EDUKACYJNA
      • KADRA PEDAGOGICZNA
      • NASZE OSIĄGNIĘCIA
      • GRUPA TANECZNA X-DANCE
      • GRUPA TANECZNA “MALI OŻAROWIACY”
      • MEDIA O NAS
      • DO POBRANIA
    • DLA RODZICA
      • WYWIADÓWKI
      • WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
      • REKRUTACJA 2020/2021
    • DLA UCZNIA
      • E-LEARNING – MOODLE
      • ŚWIETLICA
      • PEDAGOG SZKOLNY
        • PROCEDURY I REGULAMINY
        • WOLONTARIAT
        • PORADNIK PEDAGOGA
        • PROFILAKTYKA
      • PSYCHOLOG
        • PORADNIK PSYCHOLOGA
        • MATERIAŁY DLA UCZNIÓW
    • PRZEDMIOTY
    • GALERIE ZDJĘĆ
    • FAQ
    • WYDARZENIA
    • KONTAKT

    Zajęcia dodatkowe

    • Strona główna
    • Wszystkie przedmioty
    • Zajęcia dodatkowe
    • Robotyka – zajęcia dodatkowe

    Robotyka – zajęcia dodatkowe

    Karolina Mizera
    Karolina Mizera
    Zajęcia dodatkowe
    (0 Opinia)
    Bezpłatne
    Lego_Mindstorms_Nxt-FLL
    • Opis
    • Program kursu

    Robotyka jest to połączenie wiedzy z zakresu nauk powszechnie znanych: mechaniki, elektroniki, automatyki z przedmiotami przyszłości: informatyki, sensoryki i cybernetyki.

    Aby zajęcia były angażujące kreatywnie łączymy przekazywanie wiedzy z zabawą, dzięki czemu odpowiednio do wieku dawkowana wiedza jest przyswajana łatwo i szybko.

    Czym jest programowanie zwane też kodowaniem i dlaczego dzieci powinny być uczone tego przedmiotu?

    Programowanie jest sposobem komunikacji z urządzeniami, dlatego też często porównuje się je do procesu nauki języków obcych. Jest to proces tworzenia zbioru instrukcji według uniwersalnego schematu, niezależnego od języków programowania, których jest wiele.

    Kodowanie uczy przede wszystkim planowania: programowanie wymaga analizy wymaganych od urządzenia czynności, szczegółowego planowania, logicznego przemyślenia tak, aby przy planowaniu nie pominąć żadnych czynności i ustawić je w odpowiedniej kolejności. Programowanie uczy też rozwiązywania problemów i wyciągania wniosków; oswaja z matematyką pokazując jej praktyczne zastosowanie.

    Zajęcia z robotyki to również szansa na kształcenie twórczego myślenia oraz wyobraźni przestrzennej, które pozwalają lepiej zrozumieć świat przedmiotów ścisłych. Jest to też szansa na rozwój kreatywności i zdolności manualnych.

    Jedynym sposobem przekazania tej wiedzy jest praktyka, a uwzględniając młody wiek uczniów – zabawa. Na naszych zajęciach z uczniami korzystamy z wielu zestawów klocków Lego dostosowując ich wykorzystanie do wieku i kontekstu nauki:  Lego Education WeDo 1.0 i 2.0, oraz najbardziej zaawansowany Lego Mindstorms Education EV3.

    Możliwości wspomnianych zestawów edukacyjnych są bardzo duże. Dzięki nim nie tylko można już zacząć pracować z dziećmi w wieku 6 lat ale także wykorzystywać je w bardzo wszechstronny sposób – do przeprowadzania zajęć z nauk przyrodniczych, techniki, informatyki, czy matematyki. Klocki znajdują również zastosowanie na zajęciach związanych z rozwijaniem umiejętności językowych (np. ćwiczenie zdolności prezentacji, rozszerzanie słownictwa, odgrywanie ról). Najbardziej zaawansowane zestawy dla starszych uczniów mają daleko bardziej zaawansowane wartości edukacyjne:

    • projektowanie i budowa programowalnych robotów z wykorzystaniem silników, czujników, przekładni, kół, osi i innych technicznych składników,
    • rozumienie i interpretacja dwuwymiarowych rysunków wykorzystywanych do budowy modeli trójwymiarowych,
    • praca metodami inżynierskimi: budowa, testowanie, korekcja błędów, poprawa projektu,
    • zdobywanie praktycznego doświadczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych, np. szacowanie i pomiar wielkości fizycznych, analiza danych, wyznaczanie średniej,
    • rozwój umiejętności komunikacyjnych, szczególnie w zakresie języka technicznego i słownictwa naukowego.

    A wszystko to przez zabawę, dzięki czemu przyswajanie wiedzy odbywa się w sposób naturalny i niewymuszony dzięki ciekawości dzieci.

    Korzyści płynące z nauki kodowania, jakimi są przede wszystkim umiejętność praktycznego rozwiązywania problemów, konsekwencja w działaniu i kreatywność  to uniwersalne zdolności wykorzystywane praktycznie we wszystkich dziedzinach życia,.

    Z pewnością robotyka jest przedmiotem przyszłości, a jej edukacja powinnością, niezależnie od przyszłej ścieżki zawodowej, jaką wybiorą młodzi ludzie.

    Atrybuty

    • Lekcje 0
    • Quizy 0
    • Uczniowie 0
    • Oceny Tak
    Program nauczania jest pusty
    • Opis
    • Program kursu
    Bezpłatne
    • Udostępnij:

    Możesz polubić

    Wychowanie do życia w rodzinie Czytaj więcej
    Wiesława Pastuszka
    Wiesława Pastuszka

    Wychowanie do życia w rodzinie

    0
    0
    -
    Wiedza o społeczeństwie Czytaj więcej
    Avatar
    Bernarda Wabik

    Wiedza o społeczeństwie

    0
    0
    -
    Edukacja dla bezpieczeństwa Czytaj więcej
    Avatar
    Bernarda Wabik

    Edukacja dla bezpieczeństwa

    0
    0
    -
    Doradztwo zawodowe – zajęcia nieobowiązkowe Czytaj więcej
    Katarzyna Wójcik
    Katarzyna Wójcik

    Doradztwo zawodowe - zajęcia nieobowiązkowe

    0
    0
    -
    Plastyka Czytaj więcej
    Renata i Maciej Niemczyccy
    Renata i Maciej Niemczyccy

    Plastyka

    0
    0
    -

    Rodzaje przedmiotów

    • Przedmioty podstawowe (17)
    • Zajęcia dodatkowe (8)
    • Zajęcia nieobowiązkowe (2)

    Najciekawsze przedmioty

    Zajęcia plastyczne – zajęcia dodatkowe

    Zajęcia plastyczne – zajęcia dodatkowe

    Bezpłatne
    Matematyka

    Matematyka

    Bezpłatne
    Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zajęcia dodatkowe

    Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zajęcia dodatkowe

    Bezpłatne
    sp_white

    Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej"
    Osiedle Wzgórze 56
    27-530 Ożarów

    powiat opatowski
    województwo świętokrzyskie

    +48 15 861 18 01
    sekretariat@spozarow.pl
    Facebook-f
    Youtube
    OSTATNIE AKTUALNOŚCI:
    wielkanoc_001
    1 kwietnia 2021
    Życzenia Wielkanocne
    Czytaj więcej
    Wielkanoc
    31 marca 2021
    Wyjątkowe wielkanocne życzenia dla społeczności “u Skłodowskiej”
    Czytaj więcej
    DO WAKACJI POZOSTAŁO:

    Organ prowadzący

    Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Zespołu Szkół w Ożarowie im. Marii Skłodowskiej-Curie

    Zespół Szkół w Ożarowie im. Marii Skłodowskiej-Curie

    Wielu z uczniów naszej szkoły podstawowej, tam właśnie kontynuuje naukę.

    © 2020. Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej". Wszelkie prawa zastrzeżone. | www.topcreative.pl

    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    • RODO
    • Kontakt

    Zaloguj się przez

    Facebook

    Zaloguj się przy użyciu konta swojej strony

    Zaloguj się przez

    Facebook


    Zgubiłeś hasło?

    Modal title

    Message modal