• REKRUTACJA
  • AKTUALNOŚCI
  • O SZKOLE
    • WIRTUALNY SPACER
    • OFERTA EDUKACYJNA
    • KADRA PEDAGOGICZNA
    • NASZE OSIĄGNIĘCIA
    • GRUPA TANECZNA X-DANCE
    • GRUPA TANECZNA “MALI OŻAROWIACY”
    • MEDIA O NAS
    • DO POBRANIA
  • DLA RODZICA
    • WYWIADÓWKI
    • WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
    • REKRUTACJA 2020/2021
  • DLA UCZNIA
    • E-LEARNING – MOODLE
    • ŚWIETLICA
    • PEDAGOG SZKOLNY
      • PROCEDURY I REGULAMINY
      • WOLONTARIAT
      • PORADNIK PEDAGOGA
      • PROFILAKTYKA
    • PSYCHOLOG
      • PORADNIK PSYCHOLOGA
      • MATERIAŁY DLA UCZNIÓW
  • PRZEDMIOTY
  • GALERIE ZDJĘĆ
  • FAQ
  • WYDARZENIA
  • KONTAKT
Skontaktuj się z nami:
+48 15 861 18 01
sekretariat@spozarow.pl
Logowanie

Poczta

enEnglish

  • enEnglish
  • frFrench
Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej"Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej"
    • REKRUTACJA
    • AKTUALNOŚCI
    • O SZKOLE
      • WIRTUALNY SPACER
      • OFERTA EDUKACYJNA
      • KADRA PEDAGOGICZNA
      • NASZE OSIĄGNIĘCIA
      • GRUPA TANECZNA X-DANCE
      • GRUPA TANECZNA “MALI OŻAROWIACY”
      • MEDIA O NAS
      • DO POBRANIA
    • DLA RODZICA
      • WYWIADÓWKI
      • WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
      • REKRUTACJA 2020/2021
    • DLA UCZNIA
      • E-LEARNING – MOODLE
      • ŚWIETLICA
      • PEDAGOG SZKOLNY
        • PROCEDURY I REGULAMINY
        • WOLONTARIAT
        • PORADNIK PEDAGOGA
        • PROFILAKTYKA
      • PSYCHOLOG
        • PORADNIK PSYCHOLOGA
        • MATERIAŁY DLA UCZNIÓW
    • PRZEDMIOTY
    • GALERIE ZDJĘĆ
    • FAQ
    • WYDARZENIA
    • KONTAKT

    Przedmioty podstawowe

    • Strona główna
    • Wszystkie przedmioty
    • Przedmioty podstawowe
    • Informatyka

    Informatyka

    Karolina Mizera
    Karolina Mizera
    Przedmioty podstawowe
    (0 Opinia)
    Bezpłatne
    informatyka_stosowana2
    • Opis
    • Program kursu

    Od wielu lat komputery wywierają coraz większy wpływ na zmiany zachodzące w funkcjonowaniu społeczeństw: w gospodarce, administracji, bankowości, handlu, komunikacji, nauce i edukacji, czy życiu osobistym obywateli. Informatyka jako dziedzina wiedzy wraz z technologiami, które wspiera, integruje się z niemal wszystkimi innymi dziedzinami i staje się ich nieodłącznym elementem. Wczesny kontakt w szkole z informatyką powinien przybliżyć uczniom możliwości zastosowań tej dziedziny oraz wzbudzić zainteresowanie informatyką. Oczekuje się, że wkraczający w zawodowe i dorosłe życie uczniowie będą przygotowani do podjęcia obowiązków i wyzwań, jakie stawia przed nimi XXI wiek. Powinni zatem poznać podstawowe metody informatyki, aby w przyszłości stosować je w praktycznych sytuacjach w różnych dziedzinach.

    Do tej pory dużą uwagę w edukacji przywiązywano do kształcenia umiejętności korzystania z aplikacji komputerowych oraz zasobów i komunikacji w sieci, obejmując wszystkich uczniów kształceniem w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej. Oczekiwane obecnie kompetencje obywateli w zakresie technologii cyfrowej wykraczają poza tradycyjnie rozumianą alfabetyzację komputerową i biegłość w zakresie korzystania z technologii. Te umiejętności są nadal potrzebne, ale nie są już wystarczające w czasach, gdy informatyka staje się powszechnym językiem niemal każdej dziedziny i wyposaża je w nowe narzędzia. Podstawowe zadanie szkoły – alfabetyzacja w zakresie czytania, pisania i rachowania – wymaga poszerzenia o alfabetyzację w zakresie umiejętności rozwiązywania problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki1) oraz na lepsze zrozumienie, jakie są obecne możliwości technologii, komputerów i ich zastosowań.

    Elementem powszechnego kształcenia staje się również umiejętność programowania. Programowanie jest tu rozumiane znacznie szerzej niż tylko samo napisanie programu w języku programowania. To cały proces, informatyczne podejście do rozwiązywania problemu: od specyfikacji problemu (określenie danych i wyników, a ogólniej – celów rozwiązania problemu), przez znalezienie i opracowanie rozwiązania, do zaprogramowania rozwiązania, przetestowania jego poprawności i ewentualnej korekty przy użyciu odpowiednio dobranej aplikacji lub języka programowania. Tak rozumiane programowanie jest częścią zajęć informatycznych od najmłodszych lat, wpływa na sposób nauczania innych przedmiotów, służy właściwemu rozumieniu pojęć informatycznych i metod informatyki. Wspomaga kształcenie takich umiejętności jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów.

    Umiejętności nabyte podczas programowania są przydatne na zajęciach z innych przedmiotów, jak i później w różnych zawodach, niekoniecznie informatycznych.
    Cele ogólne kształcenia informatycznego są takie same dla wszystkich etapów edukacyjnych. Opis wymagań szczegółowych ma charakter spiralny (przyrostowy) – na każdym etapie edukacyjnym wymaga się od uczniów umiejętności zdobytych na wcześniejszych etapach edukacyjnych i rozszerza się je o umiejętności nowe.

    W naszej szkole uczniowie poznają działanie podstawowych programów MS OFFICE,poznają programowanie w Scratch, C++, LOGO jak również pogram PIVOT, Paint, jak rówież zaglądamy co jest pod obudową w kopmuterze.

    Nauczanie informatyki zaczynamy już od klasy pierwszej.

    Atrybuty

    • Lekcje 0
    • Quizy 0
    • Uczniowie 0
    • Oceny Tak
    Program nauczania jest pusty
    • Opis
    • Program kursu
    Bezpłatne
    • Udostępnij:

    Możesz polubić

    Wychowanie do życia w rodzinie Czytaj więcej
    Wiesława Pastuszka
    Wiesława Pastuszka

    Wychowanie do życia w rodzinie

    0
    0
    -
    Robotyka – zajęcia dodatkowe Czytaj więcej
    Karolina Mizera
    Karolina Mizera

    Robotyka - zajęcia dodatkowe

    0
    0
    -
    Wiedza o społeczeństwie Czytaj więcej
    Avatar
    Bernarda Wabik

    Wiedza o społeczeństwie

    0
    0
    -
    Edukacja dla bezpieczeństwa Czytaj więcej
    Avatar
    Bernarda Wabik

    Edukacja dla bezpieczeństwa

    0
    0
    -
    Doradztwo zawodowe – zajęcia nieobowiązkowe Czytaj więcej
    Katarzyna Wójcik
    Katarzyna Wójcik

    Doradztwo zawodowe - zajęcia nieobowiązkowe

    0
    0
    -

    Rodzaje przedmiotów

    • Przedmioty podstawowe (17)
    • Zajęcia dodatkowe (8)
    • Zajęcia nieobowiązkowe (2)

    Najciekawsze przedmioty

    Zajęcia plastyczne – zajęcia dodatkowe

    Zajęcia plastyczne – zajęcia dodatkowe

    Bezpłatne
    Matematyka

    Matematyka

    Bezpłatne
    Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zajęcia dodatkowe

    Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zajęcia dodatkowe

    Bezpłatne
    sp_white

    Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej"
    Osiedle Wzgórze 56
    27-530 Ożarów

    powiat opatowski
    województwo świętokrzyskie

    +48 15 861 18 01
    sekretariat@spozarow.pl
    Facebook-f
    Youtube
    OSTATNIE AKTUALNOŚCI:
    j
    22 stycznia 2021
    Weź udział w konkursie z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu!
    Czytaj więcej
    Baczyński
    22 stycznia 2021
    100. rocznica urodzin Krzysztofa Kamila Baczyńskiego
    Czytaj więcej
    DO WAKACJI POZOSTAŁO:

    Organ prowadzący

    Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Zespołu Szkół w Ożarowie im. Marii Skłodowskiej-Curie

    Zespół Szkół w Ożarowie im. Marii Skłodowskiej-Curie

    Wielu z uczniów naszej szkoły podstawowej, tam właśnie kontynuuje naukę.

    © 2020. Szkoła Podstawowa "u Skłodowskiej". Wszelkie prawa zastrzeżone. | www.topcreative.pl

    • Strona główna
    • Polityka prywatności
    • RODO
    • Kontakt

    Zaloguj się przez

    Facebook

    Zaloguj się przy użyciu konta swojej strony

    Zaloguj się przez

    Facebook


    Zgubiłeś hasło?

    Modal title

    Message modal